umityildirim.com

Kadın beyninde erkek genleri bulundu

Erkek genlerinin kadın beyninde bulunması mikrokimezimin insan beynindeki ilk buluntuları olarak düşünülüyor.

Erkek hücrelerinde veya erkek fetuslarında bulunan DNA’lara kadınların beyin dokusunda rastlanılması mikrokimezim olarak adlandırılan bir canlıdaki hücre parçacıklarının farklı bir canlının dokusunda bulunması olayının bu anlamdaki ilk kanıtlarını gösteriyor. Bu çalışma geçtiğimiz haftalarda pLOS ONE dergisinde yayınlandı. Bu gelişmelerin bir takım hastalıkların anlaşılmasında etkili olacağı düşünülüyor.

Dr. Nelson farklı hücrelerin beyindeki varlığını bilmek daha önce düşünmediğimiz kadar çeşitlilik içerisinde olduğumuzun göstergesi olduğunu bunun ayrıca canlıların genetik içeriklerinin ve ekosistemlerini ne denli bir zenginlik gösterdiğinin de belirtisidir.

Araştırmacılar, beyin hücrelerin birçok farklı hücre kalıntıları içerdiği konusunda düşünceleri bulunmaktadır. Zira Beyinde kan-beyin bariyerini aşan birden fazla mikrokimenistik hücreye çeşitli otopsilerde rastlanılmış. Araştırmalar bu tip hücrelerin sadece beyin değil az sayıda olsa farklı organlarda da rastlanıldığını gösteriyor.

Mikrokimetik hücrelerin daha çok hamilelik döneminde yükseliş gösterdiği ve bu süreçte göbek kordonundan annenin vücuduna karıştığı gözlemlemiştir. Kimerik hücrelerin farklı doku ve organlarda hücre tabakaları oluşturduğu ve bunların immunolojik hastalıklar ile ilgili cevabı bulunamayan birçok soruya sebebiyet verdiği anlaşılıyor.

Dr. Nelson ve arkadaşları, sadece Y kromozomu üzerinde bulunan genleri 59 bayan kadavrasının beyninde araştırdılar sonuçlar şaşırtıcıydı. 37 bayanın beyin dokularında yabancı genlere rastladılar hatta bu sonuçla sınırlıda değildi bulgular. Bulgularda beyin-kan bariyerini aşıp beyin dokularında bulunan kimerik hücrelere de rastlandılar.

Ayrıca araştırmacılar beyinde bulunan mikrokimetik hücrelerin Alzheimer hastalığına olan etkisini de incelediler. Yapılan tahminler mikrokimetik hücrelerin bulunduğu kişilerde Alzheimer’ın daha yaygın olduğu yönündeydi. Fakat aksine, Alzheimer’lı kadınların beyinlerindeki mikrokimetik hücrelerin daha az sayıda olduğu görüldü.

Mikrokimetik hücreler üzerine çalışan Wisconsin Üniversitesinden William Burlingham bunun bir korelasyon olduğu fakat korelasyonun mikrokimetik hücreler alanında tam olarak ne ifade ettiğini henüz bilinmediğini kaydetti. Dr. Burlingham, bu çalışmanın birçok soruya kapı araladığını da belirtiyor.

Kaynak: http://www.the-scientist.com/?articles.view/articleNo/32678/article/Swapping-DNA-in-the-Womb