Yeryüzündeki son yaşam: Mikroplar gelecekte hüküm sürecek!

Gün geçtikçe büyümeye devam eden Güneş 2,8 milyar yıl sonra yeryüzünde kalan son yaşamı da yok edecek. Bundan önceki milyarlarca yıl içinde yaşayan tek canlı organizmalar sıcak ve tuzlu su ile izole edilmiş havuzlarda varlığını sürdüren tek hücreli organizmalar olacak.

Bu korkutucu bir tahmin. Ama gelecekte Dünya üzerinde bu denli sıcaklıklarda bile yaşayan organizmalar olacağı fikri şu anda farklı gezegenlerde yaşam bulma düşüncesi olan araştırmacılar için bir umut ışığı oldu.

İngiltere’deki araştırmacılar Dünya ve Güneş hakkındaki bilgilerini kullanarak bir zaman çizelgesi hesapladılar. Bu çizelge Güneş’in kırmızı bir dev haline gelene kadarki zaman süresince gezegenimizde gerçekleşecek yaşam aşamalarını gösteriyor. Önceki çalışmalar Dünya için bu senaryoyu modellemişti.

Ama St Andrews Üniversitesi'nden Jack O’Malley-James ve meslektaşları birkaç olağanüstü habitatın bu zor koşullara dayanarak hayatta kalabileceği olasılığını göz önünde bulunduruyor.

Bu araştırma takımı aynı zamanda farklı boyutlar ve farklı yaşlardaki Güneş benzeri yıldızların etrafında basit ve karmaşık canlı organizmaların ne kadar yaşayabileceğini araştırıyorlar.

Ekip gezegenimizin yörüngedesindeki uzun vadeli değişiklikleri ve farklı enlemlerdeki yükselen sıcaklıkları inceleyerek çalışmalara başladı. Hazırladıkları modele göre Güneş’in yaşı arttıkça Dünya’yı daha da ısıtmaya başlayacak ve sırasıyla karmaşık organizmalı memeliler, balıklar ve omurgasızlar yok olacak. Artan sıcaklıkla beraber okyanuslar kuruyacak.

Sonunda korunaklı mağaralarda, yeraltında ve kavurucu yüksek rakımlarda sıcak, tuzlu su havuzları içinde yaşayan mikroplar yok olana kadar milyarlarca yıl Dünya’ya hüküm sürecekler.

Bu senaryo her ne kadar korkutucu olsa da farklı gezegenlerde süren yaşam arayışları için umut vaat eden tahminler içeriyor.

Kaynak: newscientist.com