Uzaylılar iletişime geçerse planımız var mı?

Uzaylılar bir gün kalkıp da gerçekten bizimle iletişime geçerse ne olur? Herşey değişecektir. Hepimiz, insanlığın evrende yalnız olmadığını anlayacağız. Ya sonra ne olacak? Sonrasında ne yapacağız? Yüzyıllardır cevabını merak ettiğimiz "evrende yalnız mıyız" sorusunun cevabını öğrendikten sonra ne yapacağını bilen var mı?

İnsanlar ilk olarak teleskopların gerçekten iyi olmaya başladıkları 1700'lerde uzaylıları aramaya başladılar. Çoğu da varolan gezegezenler, aylar ve hatta güneş'te yaşam olabileceğine oldukça emindiler. Dünya'nın etrafındaki gökcisimleri dikkatli bir şekilde analiz edilmeye başlandığında, dünya dışında yaşam olabileceği inancı yaygınlığını yitirdi. Ve uzayın yıldız boyutundaki engin sonsuzluğu keşfedilmeye başlandığında, daha önce düşünülenilen tersine bunun pek de mümkün olamayacağı inancı ağır basmaya başladı. Gözlem imkanlarımız teleskoplarve uydular sayesinde uzayın çok daha ötesini görmemize imkan vermeye başlayınca tekrardan evrenin bir yerlerinde yaşam olabileceğine dair umutlar arttı. Ve artık bir plana ihtiyacımız vardı.

Nasa, "Dünya Dışı Türlerle Etkileşim İnsanlığın Faydasına mı, Zararına mı Olacak" isimli birincil etkileşim senaryosunun analizini içeren basit bir rapor yayınladı.

Her iyi bilimadamının raporunda olacağı gibi bu rapor da kategorilendirme ile başlıyor. Planlamada üç farklı genel etkileşim tipi bulunuyor. Bunlar insanlık için faydalı, nötr ve zararlı sonuçlar getiren durum senaryoları. 28 sayfalık bu raporun detaylarına buradan ulaşabilirsiniz.

Bilimkurgu filmlerinde bu tür durumlara dair çeşitli senaryo kurgularını görüyoruz. Ancak resmi olarak da devletlerin ve genel olarak dünyanın bir durum planına ihtyacı var. Her ne kadar neyle karşılaşacağımızı bilmiyor olsak bile.

Kaynak: http://io9.com/5918506/what-plans-do-we-have-for-after-aliens-make-contact