Taşınabilir cihazlar için gelişmiş organik güneş hücresi

Güneş enerjisi teknolojisinde yeni bir atılım, e-kitap okuyucuları gibi taşınabilir cihazların gölge ve az ışık farketmeksizin hareket halindeyken de şarj olabileceği anlamına geliyor.

Warwick Üniversitesi’nden bilim adamları Molecular Solar şirketi ile işbirliği yaparak yeterince yüksek gerilim üreterek lityum-iyon bataryayı şarj edebilen organik güneş hücresi geliştirdiler.

Yüksek gerilim hücre modülleri farklı ışık şartlarında iyi bir performans gösteriyor ve bu özelliği de onu e-kitap okuyucusu, kamera ve cep telefonu gibi elektronik cihazların müşterileri için eşsiz kılıyor.

3. nesil güneş enerjisi teknolojisi olarak kabul edilen OPV hücreleri heyecan verici fırsatlar sunuyor. Ucuz üretim potansiyeli, hafifliği ve esnek yüzeylere uyumlu olmasıyla dikkat çeken bu yeni buluş taşınabilir elektronik cihazlar için ideal olabileceğini gösteriyor.

Warwick Üniversitesi Kimya Bölümü’nden bilim adamları 7 V’un üzerindeki bir açık devre voltajı ile hücrenin çalışabildiğini kanıtladılar. Bu özelliklerle çalışan bir sistem ilk defa ultra yüksek OPV hücreleri kullanılarak yapıldı.

Projenin liderlerinden Prof. Jim Tones “Ne zaman olursa olsun dolu olarak kullanılabilen yapımı ucuz güneş enerjisi şarj cihazlarına doğru büyük bir adım attık. Hafif bir güneş şarjı kredi kartından büyük değil ve örneğin e-kitap okuyucularının bataryalarına uyumlu olacak. Şarjının sürekli dolu olması da cabası. Sıradaki adım Moleküler Solar vasıtasıyla ticari ölçekte ucuz OPV şarjını kullanılabilir hale getirmek için laboratuar dışında da bu teknolojiyi yaygınlaştırmak.”

Araştırmanın ayrıntıları  “Ultra-high voltage multijunction organic solar cells for low-power electronic applications” başlığıyla Advanced Energy Materials dergisinde yayımlandı.

Kaynak: http://phys.org/news/2012-10-solar-cells-high-electric-potential.html