Proteinlerin birleşmesini görüntülemede yeni adım

Biyomühendislere nanoteknoloji uygulamaları için yeni moleküler makinelerin tasarımını dizayn etme olanağı Montreal Üniversitesi araştırmacılarıdan geldi. Bilim insanları, proteinlerin birleşmelerini görüntüleyecek yeni bir teknik geliştirdiler. Bu belki de Alzheimer ve Parkinson gibi hastalıklarda moleküler birleşmedeki hatalara sebep olan yapıları anlamada önemli bir teknik olabilir.

‘’Hayatta kalmak için bakteriden insana bütün canlılar, binlerce atomdan meydana gelen nanomekanizma proteinleri gözlem ve değişim için kullanıyorlar,” Bu ifadeler Biyokimya Bölümünden uzman yazar Prof. Stephen   Minchnick ‘ a ait. “ Örnek olarak, bizim sinüslerimizde farklı koku moleküllerinin varlığında aktif olan kompleks reseptör proteinler mevcuttur. Bu kokulardan bazıları tehlikeye karşı bizleri uyarırken diğer taraftan yakınlarda yemek olduğunu haber ederler.”  Çalışan bir nanomekanizmada, proteinler; milyonlarca yıl boyunca çok hızlı bir şekilde değişen uzun lineer (doğrusal) amino asit zincirlerinden meydana gelir. “ Bu lineer zincirlerin astronomik sayılardaki olası formlarda nasıl doğru yapıda birleştiğini anlamaya çalışmak biyokimyanın ana zorluklarından birisi olsa gerek.”

“Proteinin lineer zincirden kendine özgü birleşmiş yapısına kadar nasıl yol aldığını anlamak için; her birleşme anındaki şeklinin resmini yakalamamız gerekiyor.” Bu sözler çalışmanın ilk yazarı olan Dr. Alexis Vallée-Bélisle ’e ait. “Ama problem şu ki; her evre oldukça kısa bir süre için ortaya çıkıyor ve küçük zaman oranları içinde bu koşullarda kesin yapı bilgisini bize sunan kullanılabilinir bir teknik mevcut değil. Biz, entegre floresan nokta sondalarıyla proteinin lineer protein zincirleri boyunca birleşmesini görüntüleyecek bir strateji geliştirdik. Böylece, her evredeki protein birleşimlerinin yapılarını adım adım son yapıya kadar tespit edebiliyoruz.”

Bu araştırma Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada and Le fond de recherché du Québec, Nature et Technologie. The article, "Visualizing transient protein folding intermediates by tryptophan scanning mutagenesis," tarafından desteklendi ve Nature Structural & Molecular Biology’ de yayınlandı.

Kaynak: http://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120610151304.htm