Plüton Evren’e sevgisini gösteriyor!

2003’te “tam olarak bir gezegen olmadığı” düşünülen Plüton, çeşitli tartışmalarla uzun zamandır insanların ilgi odağında kalmayı başardı. Şimdi de bu gezegen için gördüğü ilginin hakkını verme zamanı gelmiş gibi duruyor.

NASA’nın resmi açıklamasına göre, Cüce Gezegen Plüton’u keşfi için gerçekleştirilen son görevde çekilen bir fotoğrafta, gezegenin sağ tarafında kocaman bir kalp şekli olduğu görünüyor.

Plütona ait bu yakın çekim 8 milyon km öteden gerçekleştirildi. Bu buluş 9 yılldır yolda olan ve 4,8 milyar km’lik bir yol kateden New Horizons uzay aracı tarafından çekildi. Perşembe günü itibariyle de Twitter’da yoğun ilgi gördü.

Bilim adamları elde edilebilecek en iyi görüntülerin bu Salı, gezegene mümkün olan en yakın mesafeden elde edileceğini bildirdi. Bu görüntülerin, bugüne kadar Plutona ait en detaylı görsel materyaler olacağı söyleniyor.

NASA’da jeoloji, jeofizik ve görüntüleme takım lideri Jeff Moore: “Plüton’un bu kısmının minimum mesafeden görülebileceği bir dahaki seferde, çözünürlük şimdikinin 500 katı olacak.” dedi. Bu çözünürlükle gezegen hakkında daha detaylı veriilerin elde edileceği umuluyor. Şimdilik uzak komşumuzdan kocaman bir kalple idare edeceğiz… Biz de seni seviyoruz Plüton!

Kaynak: huffingtonpost.com