Parlayan üç fare

Kuantum noktaları enjekte edilmiş fareler, nanoparçacıkların vücutta nasıl dağıldığını anlamak için
bilim adamlarına yardımcı oluyor © Edward A. Sykes & Qin Dai

Bu parlayan fareler, nanoparçacıkların vücutta nerede sonlandığını anlamak üzere bilim adamlarına yardımcı oluyor. Farelere kuantum noktaları enjekte ediliyor, böylece UV ışığı altında parlıyorlar ve bu yöntem, basit bir şekilde insanların nanoparçacıklara maruz kalma biçimini gösterebilir.

Kanada’daki Toronto Üniversitesi’nde Warren Chan tarafından yönetilen araştırma grubu, farelere altın nanoparçacıklar ve çinko sülfür “şapkalarına” sahip kadmiyum selenyum sülfür kuantum noktaları enjekte etti. Araştırma ekibi, nanoparçacıkların birikmesi için derinin önemli bir bölge olduğunu gösterdi ve altın nanoparçacıklar ile derinin maviye döndüğü gözlendi. İndüktif eşleşmeli plazma kullanan atomik emisyon spektroskopisi (ICP-AES) ile araştırma ekibi fare derisindeki nanoparçacık miktarının aşağı yukarı karaciğer ve dalakta bulunan miktarlar ile uyum içinde olduğunu buldu. Bu da, bir kişinin vücudunda nanoparçacık birikmesini bulmak için deri biyopsilerinin basit bir yöntem olarak değerlendirilebileceğini gösteriyor. Ancak, yazarlara göre yüzey kimyasal özelliklerinin, boyutların ve diğer faktörlerin yaşayan organizmalarda nanoparçacıkların nasıl ve nerede biriktiğini görmek için başka deneyler yapılması gerekiyor.

E A Sykes et al, Nat. Commun., 2014, DOI: 10.1038/ncomms4796