Obeziteyi etkileyen genler

Uppsala Üniversitesi'ndeki İsveçli bilim adamları tarafından yürütülen çalışmada obeziteyi etkileyen 7 tane gen tespit edildi. Çalışmayı yürüten ekip, bulunan bu genler sayesinde obezite için bireyselleşmiş tedaviler uygulanabileceğini açıkladı.

260.000’den fazla insanın dâhil olduğu bu çalışma İsveçli bilim adamlarının komutasındaki uluslararası bir ekip tarafından yürütülüyor.

Nature Genetics adlı tıp dergisinde yayınlanan sonuçlar ise 40’dan fazla gen çeşidinin kişiyi obezite riski ile karşı karşıya bırakabileceğini gösteriyor.

Araştırmacılar gen çeşitleri ve farkı genetik dizilimler üzerindeki çalışmalarını sürdürüyorlar. Bu çalışmalar sayesinde çeşitli vücut ölçüleri ile bağlantılı genom bölgeleri tespit ettiler. Aynı zamanda kişinin boyunu etkileyen 4, obeziteyi etkileyen 7 farklı gen çeşidini tespit ettiler.

Keşfedilen bilgiler önemli çünkü bu gelişmeler sayesinde aşırı obezitenin yanı sıra obezitenin diğer formlarının da biyolojik anlaşılabilirliği artacak.

Çalışmaları yürüten ekipte bulunan profesör Erik Ingelsson çağımızın büyük küresel sorunlarından biri olan obezitenin önlenmesinde ve tedavisinde bu şekilde yeni yöntemler bulunabileceğini açıkladı.

Kaynak: thelocal.se