Nötronlar paralel evrene mi kaçıyor?

Yeni bir hipoteze göre, yansıma (ayna) partiküllerinin varlığı, deneysel olarak gözlemlenen nötronların anormal kayboluşuyla açıklandı. Bu tarz yansıma maddelerinin varlığı görüşü çeşitli bilimsel çevrelerde uygun karanlık madde adayı araştırmasını içeren araştırmalarla bir süre önce ortaya atılmıştı.

İtalya I’Aquila Üniversitesinden teorik fizikçiler Zurab Berezhiani ve Fabrizio Nesti, Fransa Laue-Langevin Enstitüsünden Anatoly Serebrov’un araştırma ekibinin deneysel sonuç olarak elde ettikleri verileri yeniden analiz ettiler. Bu veriler, çok yavaş serbest nötronların ortaya çıkmasındaki kayıp oranının doğrultu ve manyetik alandaki güce bağlı olduğunu gösteriyor. Bu anormallik bilinen fizikle açıklanabilinir cinsten değil.

Berezhiani yansıma partiküllerinin varsayımsal parallel dünyanın ışığında yorumlanabileceğine inanıyor. Her nötron bir dünyadan diğerine salınımsal olarak kendi görünmez yansıma çiftlerinin içinden geçecek yeteneğe sahip olabileceği tahmin ediliyordu. Transisyon (geçiş) olma olasılığı manyetik alanda görünmesinin duyarlılığı tahmin edildi ve bu yüzden deneysel olarak tespit edildi.

Habere göre, nötron-yansıma-nötron dalgalanması birkaç saniyelik bir zaman ölçütünde meydana gelebilir. Nötronların böyle bir hızla (10 dakika nötron bozunma uzunluğundan daha hızlı) ortadan kaybolmasının olasılığı şaşırıcı olmasına rağmen deneysel olarak varlığı  ve astrofiziksel limitlerle ortaya çıkması dahil tutulmamalı.

Bu yorum, yeryüzünün sahip olduğu 0.1 Gauss cinsinden bir manyetik alan yansımasını şartlandırmak için bir nedendir. Böyle bir alan galaksinin etrafında dolanan karanlık madde gibi yansıma parçaları tarafından uyarılmış olabilir. Hipotez olarak, yeryüzü zayıf etkileşimlerle olağan partiküller ve parallel dünyadankiler arasındaki yansıma metaryellerini yakalayabilir.

Kaynakhttp://www.sciencedaily.com/releases/2012/06/120615104347.htm