NASA’nın Plüton’a New Horizons görevi nasıl başarıya ulaştı (İnfografik)

2006’da fırlatıldıktan sonra, New Horizons sondası Plüton’u geçecek ilk uzay aracı olacak. Önceleri Dünya kadar büyük bir gezegen olduğu düşünülen Plüton’un, Dünya’nın uydusu olan Ay’ın yalnızca üçte ikisi kadar büyük, buzlu bir yapıya sahip olduğu biliniyor. New Horizons Plüton’da durmayacak, ancak Kuiper Kuşağı’nda daha derinlere giderek Ocak 2019 tarihinde PT1 (“Potansiyel Hedef 1”) isimli bir nesneyle karşılaşacak.

Plüton’un Keşfi

20.yüzyılın başlarında, Neptün’ün yörüngesindeki düzensizlikler pek çok astronoma dış güneş sisteminde dokuzuncu bir gezegenin var olması gerektiğini düşündürdü. Neptün’ün kendisi de Uranüs’ün yörüngesindeki düzensizliklerden dolayı keşfedilmişti.

New Horizons sondası, Plüton’u inceleyecek ilk uzay aracı olacak; Plüton, Kuiper Kuşağı nesneleri arasında en iyi bilineni ve güneş sisteminin donmuş dış yörüngelerinde dolanıyor. New Horizons Plüton’da durmayacak, ancak güneş sisteminden çıkmadan önce Ocak 2019 tarihinde PT1 isimli bir nesneyle karşılaşmak üzere onu geçecek.

New Horizons, 2007 yılında Jüpiter’in çekim alanından faydalanarak bir hız artışı sağladı. Bu olmasaydı, sonda 2036 yılına kadar Plüton’a erişemeyecekti.

Büyük bir piyano boyutunda olan sonda, radyoizotop termoelektrik jeneratör (RTG) ile gücünü sağlıyor. Bu nükleer pil, radyoaktif plutonyumun 24 pound’u (11 kilogram) kadar bozunması ile enerji sağlıyor. Benzer jeneratörler, Voyager uzay sondaları ve Apollo astronotları tarafından Ay’da kullanılmıştı.

New Horizons’un yerleşik bilimsel cihazları arasında kameralar, spektrometreler, toz partikül dedektörü ve radyo dalga deneyleri yer alıyor.

Diagrams show New Horizons encounter with Pluto