Lüksemburg asteroid madenciliğine başlayacağını açıkladı

Astrofizikçi Neil deGrasse Tyson, Nisan 2015 tarihinde Mic’e verdiği demeçte, dünyadaki ilk trilyonerin metalik asteroidlerdeki mineral içeriğini keşfeden kişi olacağını söylemişti. Bu gerçekten doğru ise, küçük bir Avrupa ülkesi olan Lüksemburg, son derece zengin olacağa benziyor.

3 Şubat Çarşamba günü, Lüksemburg Başbakan Yardımcısı Etienne Schneider ülke olarak planlarının Larry Page’nin Gezegensel Kaynaklar ve asteroid madenciliği firması Deep Space ile birlikte asteroid madenciliğine girmek olduğunu açıkladı – boyut ve metal içeriğine bakıldığında bu işin getirisi 195 milyar doları buluyor. Bu metaller demir, nikel, kobalt, altın ve platin gibi çok çeşitli.

Schneider, demecinde “amacımız uzayda dönüp duran yaşamsız kayalardaki keşfedilmemiş mineral kaynaklarındaki zenginliğe doğal habitatlara zarar vermeden ulaşmak” dedi. “Lüksemburg için uzun dönemde hedefteki yüksek teknoloji sektörü olarak uzay ve uydu endüstrilerini geliştirmeyi amaçlıyoruz” diye ekledi.

Schneider iddiaya göre NASA’nın araştırma merkezini 2013 yılında ziyaret ettiğinde beri gizlice bir madencilik programı yürütüyor .

Ancak asteroidlerin peşinden gitmek yeni bir şey değil: Osiris-Rex, NASA’nın asteroid numune görevinde kullandığı modülün ismi, 2016’da uzaya fırlatılmak üzere bir süredir hazır bekliyor ve böylece en sonunda yıldızlar arası madencilik ziyaretlerine yol açma potansiyeline sahip. Bu seyahat ise, ne bulursa bunun 60 gramı için 1 trilyon dolar ile ücretlendiriliyor.

Bu elbette ucuz bir gayret değil. Asteroidlere bir ziyaret 2,6 milyar dolar civarına mal oluyor, ancak getirdiği malzeme ile bu maliyeti kapatacağı ihtimali üzerinde duruluyor. Raporlara göre orta boyuttaki bir asteroidin platin rezervi Birleşik Krallık’ın bütün platin ürününden daha fazla. Bu sebepten dolayı Başkan Barack Obama, geçen sene imzaladığı bir kanuna göre Birleşik Devletler’in herhangi bir vatandaşı uzaydan herhangi bir kaya getirirse bu kayanın mülkiyeti Birleşik Devletler’e ait olacak, benzer şekilde Deep Space Industries özel bir yatırım olarak yılda 2 milyar dolar ayırıyor.

Bütünün her parçası da son derece görkemli. Amerika Birleşik Devletleri Başkanı “gezegenler arası mal bulanındır” biçiminde bir yasayı imzalıyor. Buradaki nokta açık: Endüstriyel dünya bir dönüm noktasında.

DSI’ya verdiği demeçte, Deep Space Industries başkanı Rick Tumlinson “dünyanın değiştiği anlar var” diyor. “Birleşmiş Devletler, gerçek kişiler ve uzaya açılan şirketlerle işbirliği yaparak, Lüksemburg tarihe bir çizik atmaya hazırlanıyor. Lüksemburg vatandaşları gurur duyacak”.

Asteroidler üzerinde madencilik yapmak için itici güç uzun zamandır gündemde ve işe karışan ülkeler için büyük getirileri var. Bunun anlamı zaten kırılgan olan gezegenimizin bazı parçalarını yakmak ve patlatmak değil elbette. Aynı zamanda insanlık tarihinde erişilememiş olan inanılmaz zenginliklere ulaşmak anlamına da geliyor. Lüksemburg, bol şanslar…