Kurbağa ve sürüngenlerin Türkiye portalı “turkherptil”

Türkiye, pek çok doğal zenginliği ve değerleriyle ön plana çıkan bir ülke. Bunların içinde hiç şüphesiz ilk sırayı biyoçeşitliliği almaktadır.  Ancak bu biyoçeşitililğimizin önemli bir kısmı yabancı bilim adamlarınca keşfedilip isimlendirilmiştir. Bu biyoçeşitliliğimiz içerisinde önemli bir yer tutan ve genel olarak “sürüngen ve kurbağa” olarak gruplandırılan canlıları inceleyen bilim dalına “herpeteloji” adı verilmektedir.

Dünyada ve üllkemizde herpetelojiye gönül vermiş pek çok değerli bilim insanı yetişmiş ve yetişmektedir. Ülkemizde bu konuda uzmanlaşmış hocalarımız genelikle Ege Üniversitesi bünyesindeki akademisyenlerdir.

Bugün sizlere tanıtacağım turkherptil.org, Prof. Dr. Bayram Göçmen’in ön ayak olduğu ve değerli bilim adamlarının katkıda bulunduğu bir site.

Kurbağa ve sürüngenler olarak nitelendirdiğimiz gruptaki hayvanlar hakkında insanlar, ne yazık ki diğer hayvanlara göre çok daha az ve yanlış bilgiye sahipler. Bu yüzden de bu gruptaki hayvanlar, insanlar tarafından en çok korkulan ve öldürülen hayvanlardır. Oya ki herpiteller, ekosistemde çok önemli görevleri olan canlılardır. turkherpetil.org’un da amacı, hem bu konuda insanları bilgilendirmek hem de bir literatür oluşturmak.

Bu site herşeyden önce “… gerek profesyonel gerekse amatör fotoğrafçıların kurduğu bir DOĞA sitesidir” ve amacı ise “biyolojik zenginliklerizin korunması açısından tanıtım, gözlem ve fotoğrafçılıktır”. Güzel bir amaçla kurulmuş olan bu siteye hergün onlarca herptil fotoğrafı yüklenmekte, ayrıca yüklenen her fotoğrafla ilgili uzman hocalarımızın yorumları ve detaylı bilgiler bulmak mümkün olmaktadır.