Karadelik ve yıldız

Devasa karadeliğin yıldızı parçalayışına şahit olmak

Devasa bir karadeliğin etrafında gezinen bir yıldız düşünün (Güneşimiz gibi). Bu yıldız birdenbire kendinden milyonlarca kat daha ağır olan o acımasız karadeliğin pençelerine düşsün! Bu sıklıkla gözlenmeyen bir durumdur; ancak oldu mu da izlemesi olağanüstü bir şölendir.

Şimdi de NASA'nın bu olayı canlandırmak için bir bilgisayar simülasyonu yarattığını görüyoruz. Simülasyon NASA’nın Galaxy Evolution Explorer’ından ve Hawaii’de inşa edilen Pan-STARRS teleskobundan elde edilen veriler (kanıtlar) kullanılarak hazırlanmış. NASA bu videoda gördüğünüz görüntüyü şu şekilde açıklıyor:

“Yıldız enkazının bir bölümü karadeliğe düşüyor, diğer bölümü de uzaya doğru büyük bir hızla fırlıyor. Beyaz görünen alanlar en yoğun olan kısımlar ve renk kırmızıya yakınlaştıkça da yoğunluk düşüyor. Mavi görünen noktalar karadeliğin yerini belli ediyor. Geçen zaman (videoda belirtiliyor) Güneş benzeri bir yıldızın kendinden milyon kat büyük bir karadelik tarafından ne kadar zamanda paramparça edildiğini anlatıyor”.

NASA bu konuda daha fazla bilgiyi bu sitede yayınlamış:

Kaynak: openculture.com