Jamaika’da yeni bir kelebek türü keşfedildi: Troyus turneris

Zıpzıplar familyasında bulunan bu kelebek 1995 yılından bu yana Jamaika'da bulunan ilk kelebek türü.

Tropikal Lepidoptera Araştırımalarına bakılacak olunursa, bölgedeki tropikal habitat tahribi büyük ölçüde. Bir çok yazar ve araştırmacıyı heyecanlandırın bu araştırma sonucunda bulunan kelebeğin siyah ve altın sarısı renkleri milli bir bayrak yarışı emsalini taşımakta ve bir maratonun başlangıcı olarak görülmekte.

1 santimetreden az olan kanat açıklığı ile Troyus turneris, türün bulunduğu bölgenin en yakınındaki Troyus kasabası  ve kelebeğin ilk kaşifinde katkıları olan Thomas Turner'in isimlerine sahip.

Jamaika T. turneri'nin bulunuşuna kadar kelebek araştırmaları konusunda bölgesel olarak en çok aranan ve üzerinde çalışılan bölgeydi ve araştırmacılar bölgenin bütün kelebeklerini bildiklerini sanıyorlardı.

Peki neden bu kelebek atlanmıştı?

Sebebi açıktı: Tropikal bir bitki örtüsüne sahip Cockpit Şehri 247 mili kaplayan bir doğa örtüsüne sahipti. Aralarında çeyrek mil uzaklıklar olmak üzere dişi ve erkek türler bölgede 2011 ve 2012 yıllarında keşfedilmiş.

Zıpzıp kelebekleri üzerinde uzman olan, Torben Larsen'e göre 17 yıldır hiçbir yeni türün bulunamadığı bu bölgedeki kelebek çalışmalarını yetersiz ve gerçekten daha derin biyolojik çalışmalara ihtiyaç duyulmakta.

Yeni bir cins

Jamaika'nın diğer beyaz ve turuncu lekeli zıpzıp türlerinden farklı olarak, T. turneri  üzerindeki sarı band haricinde koyu kahverengi ve lekesiz. Araştırmacılar morphological çalışmaları doğrultusunda, anal açıklık incelemelerinde ve DNA kod eşleştirmelerinde ortaya çıkan sonuç bu zıpzıpın Jamaika için yeni bir türün yanında yeni bir cins olduğu kanısına varılmıştır ve  Dünya üzerinde 20.000 kadar bilinen kelebek türünün 34'ü endemik 134 tane kelebek türünü barındıran Jamaika'nın kelebek sayısı 135'e çıkardı.

Kaynak: http://www.futurity.org/science-technology/unique-butterfly-species-found-in-jamaica/