İnsan DNA’sındaki yeni nükleotidler

İnsan genom projesi, kök hücre, kanser için tedavi bulma ve buna benzer birçok çalışma ile dili çözülmeye çalışılan DNA’nın bildiğimizin ötesinde farklı nükleotidleri olduğu ortaya çıktı.

Araştırmacılar bu yeni nükleotidleri bulmak için DNA’ya metil grupları ekleyip çıkardılar. Zaten DNA nükleotidlerinin sayısı 4’ten 6’ya çıkarılmıştı. Bu yeni çalışmalarla da farklı fonksiyonlara sahip farklı nükleotidler keşfedildi.

Lisede bize DNA’yı oluşturan 4 temel birim –Adenin (A), Timin (T), Guanin (G), Sitozin (C)- öğretildi. Bilim adamları da DNA ile ilgili açıklama yaptıklarında ATCGTTGAC gibi ve buna benzer kısaltmalar kullandılar.

Son yıllarda bilim adamları DNA nükleotidlerinin sayısını 4’ten 6’ya çıkarmışlardı. Kuzey Karolina Üniversitesi Tıp Fakültesi'nden araştırmacılar da yaptıkları çalışmalarla yedinci ve sekizinci nükleotidi keşfettiler.

Çalışmaları yürüten ekipte bulunan Yi Zhang, bu keşiflerin büyüklüğünü kavrayabilmek için bulunan maddelerin fonksiyonunun çözülmesi gerektiğini vurguladı. Zhang bu keşifle birlikte kök hücre çalışmalarında büyük bir ilerleme olacağını umuyor. Bu çalışma aynı zamanda kansere neden olan tümörleri yok etme çalışmalarına da katkı sağlayabilir.

Zaten karmaşık olan insan yapısında her geçen gün düşündüğümüzden de farklı maddeler ortaya çıkıyor. Ortaya çıkan bu maddelerin fonksiyonlarının da çözülmesi ile DNA’nın dilini öğrenmeye başlıyoruz.

Kaynak: news.discovery.com