Grafen ve kitosan yara iyileşme sürecini hızlandırıyor

Yaraların iyileşmesini hızlandırmak

Çin'deki bilim adamları, bir deri yarasının iyileşmesi için gereken süreyi azaltan bir malzeme geliştirdi.

Bir seri araştırma, kanı etkili bir şekilde pıhtılaştırabildiği için, kitosanın ümit veren biyomedikal uygulamaları üzerine yoğunlaştı. Bingan Lu ve Lanzhou Üniversitesi'ndeki çalışma arkadaşları, antibakteriyel özellikler gösterdiği bilinen grafen ile kitosanın fayadlarını birleştirecek yeni bir yöntem geliştirdiler.

Lu'nun liderliğindeki ekip, grafen ile kitosan-polivinil alkol (PVA) nanoliflerini elektrodöndürme yöntemi ile (çözeltiden çok ince lifler çekmek için elektrik yükünün uygulandığı bir proses) hazırladı. Kitosan nanolifleri grafen ile ince yarı geçirgen zarlar (membran olarak da bilinir-ÇN) oluşturmak üzere birleşir.

Ekip, oluşan yarı geçirgen zarları küçük deri yaralarına uyguladı. Lu, “yarı geçirgen zarların yaraları tıpkı bir yara bandı gibi kapladığını ve genellikle bir yaranın yalnızca bir grafen-kitosan-PVA yarı geçirgen zarına ihtiyaç duyduğunu” söyledi. 10 gün sonra yaraların, yarı geçirgen zar kullanılmayan örneklere göre, ciddi oranda daha hızlı iyileştiği bulundu.

Kanı etkin biçimde pıhtılaştıran kitosan ve antibakteriyel olan grafenden oluşan yarı geçirgen bir zar yara iyileşmesini hızlandırıyor

Çin Bilimler Akademisi'nde grafen malzemeleri üzerine bir uzman olan Chunhai Fan, çalışmanın “grafen esaslı nanomalzemelerin gerçekten ilginç bir sağlık uygulaması” olduğunu söyledi ve grafen esaslı antibakteriyel malzemelerin yara iyileşmesini hızlandırdığını açıkça gösterdiğini belirtti.

Yarı geçirgen zarı daha ileri bir aşamada test etmek için, Lu liderliğindeki ekip hücre kültürleri kullanarak grafenin yalnızca bakteriyel hücrelere karşı zararlı olduğunu, hayvansal hücrelerin etkilenmediğini gösterdi. Bunun sebebi olarak, hücre yarı geçirgen zarları boyunca grafenin elektronları iletmesi olasılığı gösterildi. Bu proses ile bakteriyel hücreler çoğalamıyor, çünkü elektronlar bakteriyel DNA'ya erişerek onu yok ediyorlar. Hayvan DNA'sı, elektronlardan ikinci bir yarı geçirgen zarın varlığı ile korunuyor. Araştırma ekibi, mekanizmayı doğrulamak için grafenin antibakteriyel özelliklerini incelemeyi düşünüyor.

Aktaran: Harriet Brewerton