Göğüs kanseri hücrelerinin hareketlerini izleme

Göğüs kanser hücreleri sıklıkla ilk konumlarından hareket ederler ve kemiği istila ederler, hastanın hayatta kalma şanslarını azaltırlar. Metastas (kanserin yayılması) süreci komplike bir süreçtir ve faktörleri hem göğüs kanseri hücreleri içinde hem de yeni kemik ortamında rol oynar. Gelecek haftanın ‘Journal of Biological Chemistry’ "Paper of the Week," yayını için Roger Gomis ve İspanya Biomedicine Araştırma Enstitüsünden meslektaşları göğüs kanseri hücrelerinin kemiğe nasıl geçtiğini araştırdılar.

Özellikle, uygun kemik gelişimi için önemli bir gen olan NOG’ un rolünü incelediler. Bundan önce, NOG prostat kanserindeki kemik metastasıyle ilintiliydi, ama şimdi  göğüs kanseri kemik metastasındaki özel rolü olduğu anlaşılmış oldu.

Gomis ve meslektaşları, göğüs kanser hücreleri NOG üzerinden hareket eder etmez spesifik olarak kemiği istila ettiğini ve tümör oluşturduğunu gösterdiler. Bu iki yolla gerçekleşiyor: Birincisi, NOG yaşlı osteoklasların(kemik tarafından parçalanan kemik hücreleri) sayısını artırarak kemik dejenerasyonunu artırıyor, öncelikli olarak kemikte metastatik göğüs kanser hüclerinin yerini almak için bir spot (yer, nokta) oluşturuyor. İkincisi, NOG göğüs kanser hücrelerini kök hücre durumu gibi koruma altına alıyor,   onlara çoğalmayı ve kemik ortamında yeni bir tümöre dönüşmesi olanağını sağlıyor.

Gomis, NOG’un göğüs kanserinin kemik metasisine yükselme potansiyeline öncülük ettiğini belirtiyor, Saldırgan kanser hücrelerinin özünü etkileyen tek etmen bu değil ama bu etmen kemik ortamının özellklerini etkiliyor (kemiğin osteoklast dejenerasyonu gibi).

Kaynak: American Society for Biochemistry and Molecular Biology