Giyilebilir teknolojiler için esnek transistör tasarlandı

Wisconsin-Madison Üniversitesi’nden bir araştırma ekibi, etkileyici ölçüde hızlı ve esnek bir silikonlu transistör yapmak için ucuz bir yöntem geliştirdi. Teknikleri, istedikleri desenlerin tekrar kullanılabilecek kalıplarını oluşturmak üzere elektron demetleri kullanmaya dayanıyor, bunun yanı sıra çok küçük bir bıçak yardımıyla bu desenlere minik oyuklar oymak da var. Elde ettikleri sonuç, küçük ve bükülebilen bir transistör – Deniz Kuvvetleri’nin tek moleküllü tasarımı kadar küçük değil, bu veriyi kablosuz olarak iletebiliyor ve 110 gigahertz frekansta çalışıyor. Başka bir deyişle, son derece hızlı işlem yapma yeteneğine sahip ve giyim eşyalarını eskiden olduklarından çok daha güçlü kılabilir.

Baş araştırmacı Zhenqiang (Jack) Ma, seri üretim için üretim sürecinin büyütülmesinin mümkün olduğunu söylüyor. Örneğin, üreticiler esnek plastik ruloları üzerine desenleri basmak için yuvarlanan iğneler kullanabilir.

Ma ve ekibi, çalışmalarını Scientific Reports’da yayınlamış ve süreçlerinin gerçek dünyada kullanım için hazır olduğunu söylüyorlar:

“[Esnek elektronik parçaları] yarıiletken endüstrisininin şu anda yaptığı gibi düşünmek istemiyoruz. Yuvarlanma esaslı baskı için çok kritik olan son adımımız şu anda hazır durumda”.

Kaynak: engadget.com