Gençlik iksiri beyinlerimizde saklı

Karanlık çağlardan ve insanlığın ilk günlerinden bu yana maceraperestler bir gençlik iksirinin arayışı içerisindeler. Fakat görünüşe göre bu iksir zaten asırlardır her birimizin beyninde yer alıyormuş ve şimdiye kadar bulunanlardan tamamen farklı ve kendine özgü bir sinyalleşme veri yolu biçiminde hipotalamusa gizlenmiş.

Johns Hopkins  Üniversitesi'ndeki bilim adamları tarafından yapılan çalışmalarda bu veri yolunun farelerde yaşlanma sürecini yavaşlatma veya hızlandırma özelliğine sahip olduğu keşfedildi. Ve araştırmacılar bu özelliği kullanarak laboratuvardaki farelerin hayat sürelerini %20 oranında artırmayı başardılar. Sadece daha uzun değil aynı zamanda daha genç yaşayan farelerin hayatlarını daha enerjik ve dinç geçirdikleri görüldü.

Tüm bu bulgulara bilimsel açıdan yaklaştığımızda bu etkilerin NF-κB  adlı özel bir protein kompleksinin bloke edilmesi sonucu sağlandığı görülüyor. Bu protein, aktif olduğunda cinsiyet bezlerini uyaran hormonları (gonadotropin salgılatıcı hormon: GnRH) bloke ederek yaşlanmayı hızlandırıyor. Beyne GnRH enjekte edilip eş zamanlı olarak beyindeki NF-κB bloke edildiğinde ise bilim adamları yaşlanma ve ölüm karşısında adeta çift vuruşluk bir kombo yapıyor ve gençlik iksiri de bu şekilde açığa çıkmış oluyor.

Tüm bunların buzdağının sadece görünen kısmı olduğunu söyleyen araştırmacılar bu iki kimyasalın tam anlamıyla nasıl çalıştıklarını ve insanlara uygulandıklarında nasıl etkiler göstereceklerini ancak zamanla görebileceğimizi de ekliyorlar. Teorik olarak bu çalışmanın ileriki aşamaları asırlardır sözünü ettiğimiz hücresel yaşlanma sürecinin tersine çevrilmesini mümkün kılarken hücrelerimizin de ilk doğduğumuz günlerdeki sağlığına kavuşmasını sağlayan gençlik iksirini keşfettiğimizin bir göstergesi oluyor.

Kaynak: dvice.com