Evrene bir de simülatöründen bakın

Bilim adamları ve araştırmacılar bilgisayar ortamında evrenin bir bölümünü simüle etmeyi başardılar. Sonuç olarak evrenin 41.416 gök ada içeren 350 milyon kübik ışık yılı hacmi Illustris adlı simülasyon programında modellendi.

Oldukça etkileyici, ancak büyük resmi tanımlamaya yakın bile değil. Gözlemleyebildiğimiz evrene ait gök ada sayısına ilişkin en iyi tahminimiz 170 milyardır.

Yine de Illustris bu yapay gök adaların 13 milyar yıllık evrimini üç dakikalık bir simülasyonda gözlerinizin önüne serebiliyor. Gök adaların şekillerini, boyutlarını ve element dağılımlarını gerçeğe uygun bir şekilde yansıtıyor. Projenin lideri MIT'de asistan profesörlük yapan Mark Vogelsberger sonuçları çığır açıcı buluyor.

"Kimi gök adalar daha eliptik kimileri ise daha çok Samanyolu'na (spiral) benziyorlar. Evrende buna ilişkin bir oran bulunuyor. Bu oranı simülasyonumuzda da yakaladık. Bu daha önce başarılamamıştı," diyor Vogelsberger.

Illustris 1.000 ışık yılı genişliğinde bir alana yaklaşabiliyor – tek tek gök adaları incelemenizi sağlayacak kadar iyi. Bu iş için çok fazla veri kullanılıyor, o kadar çok ki birçok süper bilgisayarın birlikte bu veriyi işlemeleri aylarını alıyor.

Sonuçlar araştırmacılara evrenin nasıl evrim geçirdiğine yönelik en son bilgileri sunuyor.

Araştırma ekibi şu anda ellerindeki verileri onlar arasında kaybolmadan iyileştirmenin bir yolunu arıyor. Araştırmaya yönelik ilk sonuçlar Nature'da yayımlandı.

Kaynak: http://mashable.com/2014/05/08/illustris-simulation-universe/