Dünyayı sallayan Türk Bilim İnsanları TRT Okul’da Uçuyor

TRT Okul’da Cumartesi akşamları yayınlanmaya başlayan Ömer Ekinci ile Gençler Uçuyor,  dünyanın dört bir yanındaki Türk bilim insanlarını Türk gençleriyle buluşturuyor.

Başarı ve başarısızlık hikayelerini, gençlere rol model olabilecek hikayelerini ekrana getirerek talkshow konseptinde stüdyoda canlı yayında gençlerle buluşturan Ömer Ekinci, sosyal medyadan gelen sorularla da hem öğretiyor hem keyifli anlar yaşatıyor.

Cumartesi geceleri TRT Okul’da saat 22.20’de canlı yayınlanan Gençler Uçuyor’un 18. haftadaki konuğu NASA’nın Mars’a gönderdiği kaşif robot Curiosity (Meraklı)’nın iniş radar sistemlerini tasarlayan Türk Mühendis Yrd. Doç. Dr. Ahmed Akgiray oldu.

Ailesi Bimeks Teknoloji mağazalarının sahibi olan Akgiray’ın Bilim adamlığı ve akademisyenliğine devam ediyor olmasını, bilime ve insanlığa hizmete olan aşkını anlattığı program sadece bir bilim söyleşisi olarak değil, farklı yönleriyle bir hayat hikayesi olarak gerçekleşti.

Sadece teknoloji ve bilimin konuşulmadığı Gençler Uçuyor’da aynı zamanda Akgiray’ın anne ve babasına da “bilim insanı nasıl yetiştirilir?”, “Türkiye, başka Ahmed Akgiray’ları nasıl yetiştirir?” soruları yöneltildi ve bu soruların cevapları da izleyiciyle paylaşıldı.