Dünya’da 1 trilyon mikrobiyal türün yaşadığını tahmin ediliyor

İndiana Üniversitesi’nden iki bilim insanına göre gezegenimiz yaklaşık bir trilyon farklı mikrobiyal canlı türü barındırıyor olabilir, üstelik bu demek oluyor ki bugüne kadar bu türlerin sadece %0.001’i tanımlanabildi.

İndiana Üniversitesi biyoloji departmanından iki bilim insanı, Dr. Kenneth Locey ve Dr. Jay Lennon, hayvan popülasyonları, bitki ve mikrobiyal veri kümelerinden aldıkları bilgileri kullanarak bugüne kadar yapılmış olan en geniş derlemeyi oluşturdular. Ortaya koydukları veri, Antarktika hariç her yerden gelen 5,6 milyondan fazla türü kapsıyor.

Dr. Lennon: “Çalışmamız, ekolojik modeller ve yeni ekolojik kurallar ile veri kümelerinden gelen bilgileri birleştirerek biyoçeşitlilik ve refah arasındaki ilişkiyi ortaya koyuyor, bu da bize dünyadaki mikrobiyal türlerin sayısını tahmin etmek adına yeni bir olanak sunuyor.” diyor

Araştırma ekibine göre, önceki çalışmalar sayıca az örneklerden yola çıkılarak yapılıyordu.

Dr. Lennon: “Yüksek hacimli DNA dizilemesi ortaya çıkmadan önce araştırmacılar çeşitliliği 100 bireyi baz alarak simgeliyorlardı, ancak bildiğimiz gibi, bir gram toprakta bile bir milyar organizma bulunabiliyor.” diyerek önceki çalışmalardan bahsediyor.

Mikroorganizma örneklerinin azlığı, son birkaç yılda yeni örnek toplama yöntemleri adına yapılan araştırma sayısını arttırdı.

Araştırmayı ortaya koyan bilim insanları çalışmalarını, “Son yıllarda yapılan araştırmalarda oldukça fazla bilgi toplandı, ancak bu bilgileri kullanarak önemli soruları test eden çok fazla çalışma yapılmadı. Bizce, biyoçeşitlilik ve tür sayısının zenginliği arasında bir bağlantı bulunuyor. Elimizdeki bu bilgileri kullanarak biyoçeşitliliğin refah seviyesi ile bağlantısını gözlemlemeyi başardık” olarak nitelendirdi.

Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayınlanan sonuçlar, dünyadaki tüm mikrobiyal türlerin tanımlanmasının oldukça zor olduğunu da gösteriyor.

Dr. Lennon: “Hedefi mikroorganizmaları tanımlamak olup evrensel ve multidisipliner bir proje olan Dünya Mikrobiyom Projesi, şimdiye kadar 10 milyondan az türü sınıflandırabildi. Bu türlerin sadece 10.000’i laboratuvarda kültürlenebildi ve sadece 100.000 tanesinin genom dizilimi yapılabildi. Bizim sonuçlarımız, dünyada daha milyarlarca mikroorganizmanın keşfedilmeyi beklediğini gösteriyor. Verilerimize göre, mikrobiyal çeşitlilik, düşündüğümüzden çok daha geniş.” sözleriyle çalışmalarının öneminden bahsediyor.

Kaynak: sci-news.com