Daha güvenli su için daha hızlı kontrol yöntemleri

Hollanda'daki araştırmacılar içme suyundaki zararlı bakterileri çabucak tanımlamak için Raman spektroskopisini kullanan yeni bir yöntem geliştirdi. Böylece su musluğa gelmeden önce ölümcül bakterileri tespit ederek kirli içme suyundan insanların hasta olmaları engellenebilir.

Su kalitesini test etmek için kullanılan standart yöntemlerin çoğu, sonuç alması uzun süren seçimli kaplama ve enzim aktivite testlerini kullanır. Çalışmanın yöneticisi olan, KWR Watercycle Araştırma Enstitüsü'nden Jack van de Vossenberg, şöyle diyor: “Toplama ve sonuçlar arasındaki darboğaz mikropların büyümesi için zamana ihtiyaçlarının olması veya nükleik asitlerin işlenmesi için uzun zaman gerekmesidir”.

Van de Vossenberg, “Şu anda mikrobiyal testlerin sonuçları analiz edilmeden önce bütün içme suyunun tüketildiğini” söylüyor. Raman spektroskopisi bu soruna bir çözüm olarak düşünülebilir. Çabuk sonuç verir, çok uzman bir çalışana ihtiyaç duymaz ve hiçbir kimyasalın ilave edilmesine gerek yoktur. Bir Raman spektrumu özel bir mikroorganizmadan alındığında tamamen o mikroorganizmaya ait özel bir desen gösterir, yani o mikroorganizmayı yapan bütün moleküllerin spektrumları birleşmiştir.

Van de Vossenberg'in yönettiği ekip, geliştirdiği tekniği farklı Escherichia coli ve Legionella türleri içeren su üzerinde denedi. Raman yönteminin farklı çevresel koşullar altında bu organizmaları birbirinden ayırabildiği gösterildi.

ABD'deki Doğu Carolina Üniversitesi'nde biyomedikal optik uzmanı olarak çalışan Lingbo Kong söz konusu çalışmayı ilginç buluyor ve hücre sınıflandırılması ve tanımlaması amacıyla mikrobiyal hücrelerin son derece özgün ve yenilenebilir moleküler işaretlerini elde etmek için Raman teknikleri üzerine giderek artan bir ilgi olduğunu söylüyor. “Bu araştırmada Raman spektroskopisi ile sudaki bakterileri tanımlayabilme kabiliyeti bakteriyel türler ve ırklar için güzel bir gösterge sunuyor” diye ekliyor.

Bu yöntem sudaki bakterileri teşhis etmek için çevrimiçi bir yöntemin geliştirilmesinde ilk adımı oluşturacak gibi gözükmektedir. Araştırma ekibi, teknolojinin gıda ve farmasötik ürünlerin incelenmesi olduğu kadar biyomedikal izleme için de düzenlenebileceğini söylüyor.

J van de Vossenberg et al, Anal. Methods, 2013, DOI: 10.1039/c3ay40289d