C Vitamini, kalp hastalıkları ve erken ölüm riskini azaltıyor!

C vitamini, günlük hayatta adını en sık duyduğumuz vitaminlerin başında geliyor. Gribal enfeksiyon tedavisinde birebir olan bu vitamin; bir nevi ‘şifa’. Ancak bu çalışma, C vitamininin çok daha güçlü bir özelliğini ortaya çıkarmış; Kopenhag Üniversitesi araştırmacılarına göre; meyve ve sebzelerden alınan C vitamini kalp hastalıkları ve erken ölüm riskini azaltmada oldukça önemli bir etmen.

Yeni yayımlanan bu çarpıcı çalışmaya göre; 100.000 Danimarkalı denek üzerinde yapılan araştırmalar sonucu; bireylerin DNA’ları yanında, meyve ve sebze yoluyla sıklıkla C vitamini alımı gerçekleştiren bünyelerde kardiyovasküler hastalık geliştirme riski,bu meyve ve sebzeleri seyrek olarak tüketenlere göre % 15 ve erken ölüm riski de % 20 oranında azalıyor. Bu, aynı zamanda, kanda meyve ve sebze alımına bağlı yüksek oranda C vitamini ile de görülebiliyor.

C vitamini, diğer tüm yeteneklerinin yanında; vücuttaki farklı doku ve organları birleştirici doku oluşumuna yardımcı oluyor. Bu vitamin aynı zamanda, vücuttaki hücre ve biyolojik molekülleri, kardiyovasküler sistem hastalıkları da dahil; çeşitli hastalıklardan gelebilecek olası zararlara karşı koruyan güçlü ve nüfuz edici bir antioksidan. Ancak insan vücudu C vitamini üretebilme yetisinde değil; dolayısıyla bu vitamini besinlerden elde etmesi elzem.

Kopenhag Üniversitesi araştırmacıları; meyve ve sebzenin her zaman pekçok faydası olduğunun bilindiğini; ancak bu çalışmayla önemli bir noktaya parmak bastıklarını belirtiyor. Bol bol meyve ve sebze tüketmek; kandaki C vitamini seviyesini artırmada, dolayısıyla uzun vadede kardiyovasküler hastalıklar ve dahi erken ölüm riskini azaltmada etkili. Araştırmacıların burada değindiği en önemli nokta ise; C vitaminini dışardan almak yerine doğal yollarla; yani beslenmeyle edinebilmek. Böylece uzun vadede daha sağlıklı bir yaşam şekli de garanti edilmiş oluyor.

Kaynak: sciencedaily.com